Wij krijgen dagelijks veel vragen binnen over Tauron. Daarom hebben wij besloten om veel gestelde vragen via een Question & Answer video (Q&A) te beantwoorden.

Wat doet Tauron?

Bakschik: “Wij verbinden e-commerce ondernemers (dropshippers) met Nederlandse productleveranciers en maakbedrijven. Deze twee groepen hebben elkaar op dit moment heel hard nodig, maar komen niet gemakkelijk met elkaar in contact. Om deze groepen samen te brengen, hebben wij de Tauron Community opgericht.

Preni: “Wij hebben inderdaad een community platform gebouwd. Wanneer jij je aanmeldt, maak je een profiel aan. Vervolgens kan je binnen het platform jezelf voorstellen, uitleggen wat je doet of een post plaatsen. Daarnaast hebben wij een Marketplace waar ready for delivery (kant-en-klare) producten op worden geplaatst. Via de Marketplace kan je dus het productaanbod van onze leden vinden.”

Is Tauron voor particulieren of alleen zakelijk?

Bakschik: “Het is niet voor particulieren. Aanmelden bij Tauron kan alleen mits jij een KvK-nummer hebt. Het is dus echt alleen B2B.”

Kan je van te voren al zien wat voor partners bij Tauron zijn aangesloten?

Preni: “Nee, maar wij hebben een lijst waarin staat wat voor soort leveranciers er bij ons zijn aangesloten. In deze lijst staan zowel kant-en-klare producten als producten die nog gemaakt kunnen worden. Omdat wij steeds meer leveranciers erbij krijgen, wordt deze lijst wekelijks bijgewerkt. De lijst is dus altijd up-to-date. Je kan de lijst hier opvragen. Ook kan je de lijst opvragen door ons te mailen of een dm (direct message) te sturen.”

Is er een pagina waar alle productcategorieën in staan?

Bakschik: “Ja, wij hebben in onze community een branchepagina. Op deze pagina kan je per branche zien welke leveranciers en fabrikanten er zijn aangesloten. Daarnaast kan je de lijst van de soort leveranciers in de Tauron Community opvragen.

Is het abonnement maandelijks opzegbaar?

Preni: “Wanneer jij je aanmeldt bij Tauron ga je een lidmaatschap aan van 12 maanden. Wij hebben ervoor gekozen om dit niet maandelijks opzegbaar te maken. Bakschik legt eventjes uit waarom wij hier zo bewust voor hebben gekozen.”

Bakschik: “Ja, het abonnement is niet maandelijks opzegbaar. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat je een mooie samenwerking of het vinden van de juiste contacten niet kan regelen binnen 4 weken. Wij vragen daarom een bepaalde commitment van onze leveranciers en e-commerce leden. Tauron is daarnaast continu in ontwikkeling, waardoor jij als lid tijd nodig hebt om alle mogelijkheden binnen Tauron te ontdekken. Dit kan niet binnen een paar weken.”

Is de marge qua producten nog rendabel tegenover het maandelijkse of jaarlijkse bedrag?

Bakschik: “Op dit moment bedraagt het lidmaatschap minder dan € 1000 per jaar. Om precies te zijn: € 690 excl. btw per jaar. Wanneer jouw bedrijf in financiële problemen zit is dit misschien niet rendabel. Is dit niet het geval? Dan zijn de kosten van de lidmaatschap binnen één jaar zeker terug te verdienen.”

Zijn de marges van Nederlandse producten rendabel?

Preni: “Jazeker!”

Bakschik: “Inderdaad, het is rendabel. Wij hebben behoorlijk veel dropshippers en webshop eigenaren die al succesvol zaken doen met Nederlandse productleveranciers. Zij houden gezonde marges over op hun producten. Dit komt omdat de kwaliteit van Nederlandse producten hoog is. Hierdoor kan je een veel hogere prijs voor jouw product vragen. Daarnaast zorgen hoge kwaliteitsproducten voor meer klanten én terugkerende klanten”

Preni: “En je bent minder geld kwijt aan transportkosten.”

Bakschik: “Klopt, dat ook nog. Dus onze conclusie is: het is absoluut rendabel om Nederlandse producten te dropshippen. Sterker nog: je kunt een bedrijf opbouwen dat op langere termijn bestaansrecht heeft.”

Staan al jullie leveranciers open voor dropshipping?

Bakschik: “Nee, niet alle leveranciers staan open voor dropshipping. Het is per leverancier heel verschillend. Natuurlijk hebben wij leveranciers die wel open staan voor dropshipping, maar wij hebben ook leveranciers die willen dat je een bepaalde voorraad afneemt. Maar één ding is zeker: je kan met onze leveranciers alles bespreken en afspraken op maat maken.

Preni: “Ja, precies. Je hebt gewoon rechtstreeks contact met de leverancier, waardoor je heel makkelijk onderlinge afspraken kunt maken.”

Hoe kan ik mij aanmelden voor Tauron?

Bakschik: “Via de Tauron Community kan je alles vinden over hoe jij je kunt aanmelden. Heb je hier nog vragen over? Laat het ons vooral weten. Succes!”

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *